­

Noi termene pentru inlocuirea caselor de marcat

     Ministerul Finantelor va amana cu 9 luni termenul pentru achizitionarea noilor caselor de marcat cu jurnal electronic, care le vor inlocui pe cele actuale cu jurnal pe hartie, potrivit unei ordonante de urgenta care va fi adoptata de guvern saptamana viitoare, a declarat, pentru Profit.ro, ministrul de finante, Anca Dragu.

     Pana la sfarsitul anului, urmeaza sa fie emisa si hotararea privind caracteristicile tehnice ale noilor aparate.

     Conform legislatiei inca in vigoare, comerciantii trebuie sa inlocuiasca aparatele de anul viitor (in mai multe etape, in functie de dimensiunea afacerii), astfel incat, din 2018, acestea sa fie conectate la server-ul ANAF. Practic, Fiscul va putea urmari online activitatea operatorilor economici si va putea identifica nereguli si fara a mai deplasa inspectori in teren.

     "Pentru caracteristicile noilor case de marcat se lucreaza cu Ministerul Comunicatiile si Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica (ICI) care urmeaza sa realizeze un prototip de aparat. Discutia a fost de foarte lunga durata pentru ca am vrut sa ne asiguram ca nu se produc distorsiuni in piata, iar configuratia aparatului nu favorizeaza, nu lezeaza sau nu ingreuneaza activitatea niciunei companii si in acelasi timp sa avem si estimari de costuri astfel incat acestea sa nu fie prea greu de suportat. Totodata, am vrut sa ne asiguram ca ANAF are toata infrastructura dezvoltata, astfel incat sa nu ne trezim ca soft-ul ANAF si casele de marcat nu se potrivesc", a explicat ministrul.

     Prin urmare, guvernul va adopta saptamana viitoare o ordonanta de urgenta pentru a proroga termenele de implementare a noilor case de marcat. Pana la sfarsitul anului, va fi emisa si hotararea de guvern cu specificatiile tehnice ale noilor case de marcat.

     Astfel, termenul de la care urmeaza sa intre in vigoare interdictia de a mai comercializa aparate de marcat electronice fiscale cu rola jurnal va fi prorogat cu 6 luni. Noul termen va fi 1 iulie 2017, in loc de 1 ianuarie 2017 si ii vizeaza pe comerciantii care deschid sau extind magazine, fiind la prima achizitie de aparate de marcat. Anchor In ceea ce priveste inlocuirea aparatelor existente, noul termen pentru marii contribuabili va fi 1 octombrie 2017, in loc de 1 aprilie 2017. Vor fi amanate similar si termenele pentru contribuabilii mijlocii – in prezent, 1 iulie 2017 -, respectiv pentru micii contribuabili – in prezent, 1 noiembrie 2017.

     Conectarea aparatelor la ANAF Noile case de marcat urmeaza sa fie conectate, din 2018, la server-ul ANAF pentru transmiterea datelor. Totodata, ANAF va intocmi in forma electronica un registru national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale. Evidenta la nivel national a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate va permite: identificarea unica a fiecarui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui numar format din 10 cifre, caruia i se asociaza istoricul aparatului de marcat electronic fiscal si nu poate fi anulat/sters/realocat identificarea operatorului care functioneaza legal si livreaza bunuri cu amanuntul si/sau presteaza servicii direct catre populatie colectarea de informatii despre starea de functionare a aparatului de marcat electronic fiscal si/sau a locului unde este amplasat/depozitat reducerea semnificativa a posibilitatilor de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat si, in consecinta, va limita potentialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor corelarea informatiilor fiscale si a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale in vederea efectuarii de analize relevante care sa vizeze conformarea operatorilor economici, dar si prevenirea si combaterea evaziunii fiscale diminuarea numarului de controale fiscale la contribuabilii onesti prin valorificarea rezultatele analizelor securizarea procedurii, ca urmare a autentificarii cu certificat digital in vederea transmiterii informatiilor.

Sursa : profit.ro

Scris de : Dianex


­